Merhaba Arkadaşlar ;
Bu yazı, Windows Media Player, Groove uygulaması veya Windows 10'daki Film & TV uygulamasında medya oynatılırken aşağıdaki hata mesajını alırsanız size yardımcı olacaktır:
Oynayamazsın Başka bir uygulama şu anda sesi kontrol ediyor. Burada dinlemek için o uygulamayı kapatın ve tekrar deneyin. Hata 0xc101009b (0xc00d4e85)
Bunun nedeni mesajdan anlaşılır. Bazı diğer uygulamalar yalnızca sisteminizin Sesini kullanıyor ve bu nedenle seçim uygulamanız ses çalamıyor. Bu mesajı alırsanız, sorunu çözebilmek için göz atmanız gereken birkaç şey aşağıda belirtilmiştir.
Başka bir uygulama şu anda sesinizi kontrol ediyor.Uyarısı ve Çözüm İşlemleri ;
* Ses Aygıtını Yeniden Başlatın :
WinX Menüsünden Aygıt Yöneticisi'ni açın, Ses, video ve oyun denetleyicilerini genişletin ve Ses Sürücümümde sağ tıklatın (benim durumumda Realtek High Definition Audio'dur) ve Devre dışı bırak'ı seçin.
Birkaç saniye bekleyin ve ardından Etkinleştir'i seçin. Bunun yardımcı olup olmadığını kontrol edin.
* Ses Hizmetini Yeniden Başlatın :
Aramayı Başlat'da, services.msc yazın ve Windows Hizmet Yöneticisi'ni açın. Şimdi aşağıdaki Hizmetlerin Çalışıyor olduğundan ve Başlangıç türünün Otomatik olarak ayarlandığından emin olun :
Uzaktan Yordam Çağrısı (RPC)
Windows Ses Uç Nokta Oluşturucu
Windows Ses Hizmeti
Bunu yaptıktan sonra, Windows Ses Hizmeti'ni sağ tıklatın ve Yeniden Başlat'ı seçin .
Bunun yardımcı olup olmadığını kontrol edin.
* Ses Sorun Giderici'yi Çalıştırın :
Aşağıdaki komutu yazın ve yerleşik Ses Sorun Giderici'yi açmak için Enter tuşuna basın
" msdt.exe /id AudioPlaybackDiagnostic "
Çalıştırın ve sorunları otomatik olarak gidermesine izin verin.
* Hoparlör Ayarını Değiştir :
Denetim Masası> Ses> Oynatma sekmesini açın. Hoparlörleri seçin ve Özellikler üzerine tıklayın. Gelişmiş sekmesinin altında, Uygulamaların bu cihazın özel denetimini almasına izin ver seçeneğinin işaretini kaldırın ve Uygula'yı tıklayın. Bunun yardımcı olup olmadığını kontrol et.
Bu işe yaramazsa, Varsayılanları geri yükle düğmesine basın ve bunun işe yarayıp yaramayacağına bakın.
* Temiz Önyükleme Durumunda Sorun Giderme :
Hiçbir şey yardımcı olmazsa, Temiz Önyükleme yapmanız ve uygulamayı tekrar çalıştırmanız gerekir. Eğer düzgün çalışıyorsa, bu durumda manuel olarak gidermeniz gerekir.