Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?

Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?
Her windows işletim sisteminde olduğu gibi windows 10’da da son kullanılan dosyalar ve girilen klasörler kayıt altında tutulur. Bu özelliğin amacı sık kullandığınız dosyalara hızlı bir şekilde erişmeniz içindir. Bilgisayarı tek başına kullanırken sıkıntı olmaz fakat ortak olarak kullanıyorsanız ya da başkasının bilgisayarını kurcaladıysanız son bakılan dosyaları temizlemenizde fayda olacaktır.

Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Silme Adımları


Windows’taki birçok gelişmiş ayarda olduğu gibi, son belge listesini temizlemek için Grup İlkesi Düzenleyicisi’ni veya Kayıt Defteri Düzenleyicisi’ni kullanabilirsiniz. Windows Pro veya Enterprise sürümünü kullanıyorsanız, Grup İlkesi yöntemini izlemenizi öneririz. Windows Home kullanıcıları Kayıt Defteri yöntemini izlemelidir.

Grup İlkesi Düzenleyicisi Aracılığıyla Son Kullanılan Dosyaları Silme


Grup İlkesi Düzenleyicisi, son kullanılan belgeler listesini hızlı bir şekilde temizlemek için kolay bir yol sağlar. Bu yöntemin avantajlarından biri, tek yapmanız gereken nokta ve tıklamaktır. Belirsiz kayıt defteri değerleri oluşturmaya ve değiştirmeye gerek yoktur. 

İlk olarak, “gpedit.msc” Çalıştır komutunu kullanarak Grup İlkesi Düzenleyicisi’ni açın. Alternatif olarak, başlat menüsünde “Politika Düzenle” yi de arayabilirsiniz. 

Grup İlkesi Düzenleyicisi açıldıktan sonra, sol panelde iki farklı bölümün altında bir grup klasör göreceksiniz. Klasör ağacını genişleterek aşağıdaki konuma gidin.

Kullanıcı Yapılandırması | Yönetim Şablonları | Başlat Menüsü ve Görev Çubuğu

Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?


Sağ bölümde bulunan, “Çıkışta son açılan dosyaların geçmişini sil” politikasını bulun ve çift tıklayın.

Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?


Dosyayı açtığımızda karşımıza çıkan pencere de 3 seçenek vardır. Bu seçenekler "Yapılandırılmadı,Etkin ve Devre Dışı Bırakıldı" seçenkleri vardır. 

Biz bu seçenklerden "Etkin" seçeneğini seçiyoruz değişiklikleri kaydetmek için "Uygula" ve "Tamam" düğmesine tıklıyoruz.

Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?


İlke ayarını kaydettikten sonra, ilkeyi uygulamak için Windows Bilgisayarınız Yeniden Başlatın. 

Bir sonraki kullanımınızdan itibaren, sistemi kapattığınızda Windows son belge listesini otomatik olarak temizler. Sistemi yeniden başlattığınızda da aynı şey geçerlidir. 

Belgelerin çıkışta temizlenmesini durdurmak için ilke ayarları penceresinde “Yapılandırılmadı” veya “Devre Dışı” seçeneğini belirleyin.

Kayıt Defteri Düzenleyicisi ile Son Kullanılan Dosyaları Silme


Windows Home sürümünü kullanıyorsanız, aynı şeyi yapmak için Kayıt Defteri Düzenleyicisi’ni kullanmanız gerekir. Grup İlkesi düzenleyicisi Home sürümünde bulunmadığından başka bir alternatif yoktur. Devam etmeden önce kayıt defterini yedeklemenizi tavsiye ederim. 

Önce Kayıt Defteri Düzenleyicisi’ni “regedit” Çalıştır komutunu kullanarak açın. Aynı şeyi başlat menüsünde de arayabilirsiniz. 

Kayıt defteri düzenleyicisinde aşağıdaki yolu kopyalayın, adres çubuğuna yapıştırın ve Enter tuşuna basın. Adres çubuğu yoksa, hedef klasöre gitmek için sol paneldeki klasörleri genişletin.

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?


Şimdi sol panelde Gezgin klasörünün seçili olduğundan emin olun. Sağ paneldeki boş alanı sağ tıklayın ve “Yeni | Dword Değeri (32-bit)” seçeneğini belirleyin.

Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?


Oluşturmuş olduğunuz Değerin adını “ClearRecentDocsOnExit” olarak adlandırın ve adı onaylamak için Enter tuşuna basın.

Adlandırmış olduğunuz “ClearRecentDocsOnExit” değerini çift tıklayın. Değeri Düzenle penceresinde, Değer Verileri alanına “1” yazın ve değişiklikleri kaydetmek için “Tamam” düğmesine tıklayın.


Windows 10'da Son Kullanılan Dosyalar Otomatik Olarak Nasıl Silinir?


Yapılan değişiklikleri etkinleştirmek için Windows 10 Bilgisayarınızı Yeniden Başlatın.

Bir sonraki kullanımınızdan itibaren, sistemi kapattığınızda Windows son belge listesini otomatik olarak temizler. Sistemi yeniden başlattığınızda da aynı şey geçerlidir. Çıkışta temizlenmesini durdurmak için, az önce oluşturduğunuz değeri silin veya Değer Verilerini “0” olarak değiştirin.

Bu yazı Serkan Gündoğdu tarafından yazılmıştır. ✔ Bu içeriği Beğendiyseniz Lütfen Paylaşın ⤵

About the author

Serkan Gündoğdu
Bilgisayar ve Yazılım Programları Hakkında En Güncel Bilgiler Bu Blog'da Bizi Takip Etmeyi Unutmayın.

Yorum Gönder

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...